Gül ve Haç örgütü

Gül ve Haç örgütünün başkeni İstanbul
30.09.2010 / Takvim Gazetesi – Arda Uskan

Birçok tarihi binanın cephesinin gizli bir yerinde Gül ve Haç işareti vardır. “Biz burada oturuyoruz” ya da “oturduk” anlamına geliyor o işaretler. Örneğin Teşvikiye’deki karşı karşıya iki büyük bina…

gul_ve_hac_orgutuİstanbul’un en büyük gizemleri arasında ünlü gizli örgüt Gül ve Haç Kardeşliği de var. İstersen biraz bu konuya yelken açalım…
Gül ve Haç’ın ortaya çıkması 16. Yüzyıla denk geliyor. Parecelsus adlı birinin öğretilerinden yola çıkılıyor. Simya ilminin en önemli isimlerinden biri bu adam.
Bütün Avrupa’yı dolaşan bir gezgin. 1521 yılında İstanbul’a gelip uzun bir süre kalmış. Onun öğretileri Gül ve Haç’ın doğmasına yol açıyor. Yüzyıllardır olageldiği gibi onlar da Katolik kilisesinin korkusundan yer altındalar! Protestanlar ile Katolikler arasındaki savaşın gizli örgütü bu.
Tabii bunlar Protestan.Katolik kilisesi neden kıllanıyor? Pek çok nedenden…
Bak, Parecelsus şu sözleri söylüyor ve tarih16. Yüzyıl. Diyor ki, “İnsanoğlu, doğal ebeveynlerine sahip olmadan doğurabilir.
Özel bilgiye sahip bir Alşimist’in (simyacı) marifeti aracılığıyla böylesi yaratıklar dişi organizmalarda geliştirilmeden ve doğmadan ortaya çıkabilirler!”

Adam resmen tüp bebeği tarif etmiş… Yaaa… Kıllanmaz mı Katolik kilisesi?
Modern ekonominin temel taşlarını yaratan düşünceleri de ortaya atmış bu adam. Şöyle diyor, “İnsan tanrının kendisine verdiğini çalışarak öğrenebilir.
Tembel zenginlerin malları elinden alınarak onları çalışmaya zorlansın!” Tabii bu fikirler kilisenin hiç hoşuna gitmiyor.

Onun öğretilerini benimseyen Gül ve Haç örgütü de yer altına sığınıyor anlaşılan. Bir de şu konuya bir açıklık getirelim, insanların kafası karışmasın. Mason’luk ile Gül ve Haç kardeşliği içi içe geçmiş iki örgüt gibi görünüyor. Önce hangisi var? Gül ve Haç 1550’de ortaya çıkıyor.
Masonluk ise 1717’de. Ayrıca Gül ve Haç’ın başkentinin İstanbul’da olduğu kabul ediliyor. Bunu İtalyan bilim adamları ve araştırmacılar ortaya çıkarmışlar. Prof İo Calvo kitabında anlatıyor. ‘Gül ve Haç örgütünün başkenti İstanbul’ diyor adam.
Yıl; 1910. Malum yakında savaş çıkacak. ‘Biz İstanbul’daki merkezi İtalya’ya oradan da Amerika’ya geçirelim’ diyorlar. 1912’de İstanbul’dan büyük bir parti belge ve bilgi götürülüyor. İtalya’nın Milano ve Bari şehirlerine. Oradan da Amerika’ya taşıyorlar ellerindeki bütün gizli belgeleri.
1917’ye kadar burası başkent ama 1914’den itibaren sadece merkez olarak kullanılıyor.
Belgelerin hepsi gitmiş durumda.

İstanbul’un Gül ve Haç’ın başkenti olmasının elle tutulur delilleri var mı? Olmaz mı? 1910-1930 tarihleri arasında İstanbul’da yapılan birçok binanın dış cephelerinin gizli bir yerinde mutlaka bir işaret vardır. Bunlar Mason da olabilir, Gül ve Haç da. “Biz burada oturuyoruz”, ya da “oturduk” anlamına geliyor o işaretler.
Örneğin Teşvikiye’deki karşı karşıya iki büyük bina…

Onları biliyorum. Biri İzmir Palas, diğeri karşısındaki meslek lisesi binası… Evet. O okul öncesinde konaktı. Kont Bernardini konağı. Teşvikiye otobüs durağının arasındaki büyük yapı. Oraya gidip bakarsanız en üst katta yuvarlak büyük pencereler görürsünüz.
Onlara ‘rose window’ denir, yani gül penceresi.
Bernardini de Gül ve Haç’ın son üstatlarından biri. Ve bu binanın tam karşısındaki binanın tam tepesinde bir mabet vardır. En üstteki iki katın pencereleri ile alttaki katın pencereleri farklıdır. En üstteki pencereler, Gül ve Haç için de, masonlar için de çok önemli olan ışık ve aydınlık anlamına gelen ‘Nur’ pencereleridir. Kandil penceresidir yani.
Biçimine dikkatle bakarsanız, mum ışığı şeklindedir. O zamanlarda bunları bilmeyen tabii anlamıyordu ama bilen birisi bakıp gördüğü zaman “bizden birilerinin bulunduğu” yer diyordu.

Mutlaka Teşvikiye’den başka yerlerde de vardır! Var tabii. Bu insanlar bu binalarda1930’lara kadar kalıyorlar. Ama daha öncesinde Gül ve Haç’ın Galata’da bir yeri var. Teşvikiye’deki yerde üstatlar toplanıyor, Galata’daki yerler ise arşiv binaları. Yoksulların bakıldığı yerler var mesela buralarda. Kont Bernarditi 1877’den itibaren bu konakta Gül ve Haç’ın en büyük üstadı olarak yaşıyor.
İstanbul dünya başkenti olduğu için…

O konak deyim yerindeyse Gül ve Haç’ın Beyaz Sarayı oluyor…Bravo… Evet White House diyebiliriz. O dönemde Protestan Avrupalılar var İstanbul’da. Anglikan kilisesinin Protestan kanadına mensup olan Alman, İngiliz ve İsveçliler mesela. Bunların İstanbul’da aldığı çok önemli kararlar var. Bunların başında da, ‘Rusya’daki Yahudilerin, Filistin’e göç ettirilmesi projesi’ bulunuyor.
Bu proje ilk defa 1824 yılında Rus masonları tarafında hazırlanmış.

Daha İsrail’in ‘İ’si yokken… Hiç bir şey yok ortada. Sadece Yahudilerden kurtulmak istiyorlar. ‘Osmanlı’ya ait olan Filistin topraklarına göndermek çok başarılı bir siyasi hareket olur’ inancındalar. Hatta siyonizmin kurucusu Theodor Herzl, “Bizim aklımızda böyle bir şey yoktu, ben Yahudilere, Arjantin’de pampalarda boş bir alanda yer ayrılmasını istiyordum” diyor. Anlayacağın Filistin’e göndererek adamların başını zorla belaya sokmuşlar.

Gül ve Haç’ın İsveçli, Danimarkalı üyeleri hep buradaydı diyorsun o yıllar… Danimarkalılar özellikle. Bu arada o döneme ait, günümüze kadar gelen bir sözcük vardır; ‘Daniska’ deriz. 1910’lu yıllarda İstanbul’da yaşayan çok fazla sayıda Rus ve Danimarkalı var. Sözcük Danska’dan geliyor. Danimarkalı demek.
O zaman Danimarkalı kadınlar var, bugün nasıl Nataşa diyorsak Rus kadınlarına, o dönemde de en mahir kadınlar Danimarkalı hanımlar kabul ediliyor!

Gül ve Haç’ın, başkent olarak İstanbul’u seçmesinin nedeni ne?Yaptıkları araştırmalara göre İstanbul şehrinin üzerinde, gökyüzünde kesişen enerji akımları var. Bunlara radyo akımları deniyor. Dünyanın etrafındaki bu radyo dalgalarıyla ‘insan temas kurabilirse bilincin çok yükseğe çıktığına’ inanıyorlar.
Dünyada böyle yedi bölge var ve bunlardan biri İstanbul’da. Burada yapılan törenlerde amaç, dünyanın etrafındaki görünmeyen ama kaplayan o enerji dalgalarıyla bütünleşmeyi sağlayabilmek.
1919’dan itibaren aslen Gürcü olan Gurdgieff diye bir adam yönetiyor İstanbul’daki Gül ve Haç’ı. Rusya’dan kaçıp gelmiş, Stalin ile aynı köyden.
Gurdgieff önce Kars’a sonra İstanbul’a geliyor. Bu adam İslami Rufai ve Hurufi tarikatları tarafından yetiştirilmiş bir adam. Bu iki tarikat, İslam’daki okült tarikatları. Gurdgieff, tarikatın öğretilerini en iyi bilen adam.

Gurdgieff efendi nereyi mesken tutuyor? Taksim Sıraselviler’de bir yer tutuyor kendine ve orada müritler ediniyor. Ortodoks asıllı tarikat şeyhi oluyor. Bunlar Gül ve Haç’ın buradaki temsilcileri oluyorlar. Sonra Paris’e gidiyorlar ve Fontain Bleu diye bir enstitü kuruyorlar. Bu enstitü bugün de var, Gurgdieff ismiyle. Bugün ruhsal terapi ile uğraşan çok ünlü bir sağlık merkezi.

Burada ilişkisi olduğu Türkler yok mu? Olmaz mı? Bir tanesi çok ilginçtir. Dr. Rıza Nur diye, aslında hayli ilginç bir adamdı. Hatıratı da yayınlanmıştı. Rıza bey aynı zamanda Lozan Konferansı’nda İsmet Paşa ile birlikte Türkiye’yi temsil eden heyetin ikinci başkanı. Ve Bu Gurdgieff ile de bağlantılı. Fikri bir yakınlıkları var. Rıza Nur ve Gurdgieff’in hayatını inceleyen bizim bir hocamız vardı.
Cavit Orhan Tütengil…

Suikasta kurban gitti sonra.
Tabii. Dinle… Tütengil, Cumhuriyet gazetesinde Gurdgieff ve Rıza Nur bağlantısı diye bir yazı yazdı ve bir süre sonra da öldürüldü. Cavit hocanın solculukla- sağcılıkla fazla ilgisi yoktu. Atatürkçü bir adamdı.

Sen öldürülmesini buraya mı bağlıyorsun? Hayır bağlamıyorum. Ben sadece olayları anlatıyorum, kim ne isterse o sonucu çıkarsın.

Ben nasıl bir sonuç çıkartmalıyım? Cavit hoca İngiltere’de Rıza Nur ile ilgili bazı belgeleri incelerken, Gurdgieff ile bağlantısını bulmuş. Rıza Nur dengesiz, deli bir adam olarak biliniyor. Mesela hatıralarında diyor ki, “Benim karım bir fahişedir, beni defalarca aldatmıştır, sahtekar aşağılık bir kadındır, maalesef ben buna düştüm!” Bunları diyebilen bir adam. Ama dengesiz olduğu için bazen ak derken kara da diyebiliyor. Ayrıca Gurdgieff’in öğretileri de ruhsal dengeyi bozabilecek öğretiler. Son derece karmaşık, kafayı karıştıran şeyler. Tütengil tesadüfen rastlıyor bu işe ve o yazıyı yazıyor.

Bir Atatürk sevdalısı: Cavit Orhan Tütengil
Bilim adamı, eğitimci, yazar. Tarsus’ta doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat ve İktisat fakültelerini bitirdi.
1944-1953 arasında öğretmenlik yaptı. Arkadaşları ile Değirmen ve Çizgi adlı dergileri çıkardı. 1960’ta doçent oldu. Rıza Nur’un elyazması kitaplarını ve Ziya Gökalp’in Londra’da yayınlanan ‘ilk’ yazısını bularak kamuoyuna tanıttı. 1970’te profesörlüğe yükseldi. 7 Aralık 1979’da silahlı saldırıya uğrayarak yaşamını yitirdi. Hayatı boyunca insanlara, batılılaşmanın ideolojik boyutu olarak Atatürkçülüğü önerdi.

Yakın tarihten ilginç bir kişilik: Dr. Rıza Nur
TBMM‘de iki dönem Sinop milletvekili olarak yer aldı. Atatürk’ün Lozan’a yolladığı devlet adamlarından biridir. Eğitim Bakanlığı yaptı. 1920’de Sovyetler Birliği ile dostluk ve yardım antlaşması yapmak üzere gönderilen heyete delege olarak katıldı. Çiçerin ve Stalin’le görüştü. Hükümet adına Moskova anlaşmasını Ali Fuat’la birlikte imzaladı. Sakarya savaşına doktor olarak fiilen katıldı. 14 ciltlik Türk Tarihi’ni yazdı. ‘İzmir suikastine karışanların idam edilmeleri ve bunların kendisi gibi muhalif olması sebebiyle’ yurdu terk etti. Paris’e yerleşti.. Atatürk’ün vefatından sonra Türkiye’ye dönen Rıza Nur, 8 Eylül 1942 yılında ölene kadar Taksim’de bir evde yaşadı.

kaynak: aytuncaltindal.com/haber/gul_ve_hac_orgutunun_baskenti_istanbul.html

Kısa adres:

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yandex.Metrica